Facebook

Sol, sommer og utendørstrening!

Sol, sommer og utendørstrening!
Når solen titter frem frister det med utendørstrening, men hva med styrketreningen?

Det kan være lett å glemme styrketreningen når det er sommer, solen skinner og trening ute frister mer. Muskler er ferskvare, de må brukes for å bevares! Hvor kjedelig er det vel ikke om all den gode treningen fra høsten og vinteren «forsvinner». Da må du starte forfra igjen når sommeren er over.

Her får du noen forslag for å kombinere en utetrening med en livegymtrening.

  • Sykkeltur ute i 30 minutter. Gjerne med noen bakker og tempodrag. Avslutt med siste del av en av sykkel + styrke timene med Wenche.
  • Joggetur – valgfri lengde. På en joggetur vil musklene i beina og rompa bli slitne. Kombiner derfor med en styrketime med mage, rygg og/eller overkropp.

For å finne en slik time går du inn i treningsarkivet, deretter søk i søkefeltet etter det du ønsker å trene. Her finner du mange timer å velge mellom.

Kjør en nedtrapping etter økten. Ta deretter en styrkeøkt, gjerne overkropp, mage og/eller rygg.

  • Trenger du restitusjon? Ta en rolig tur, gjerne i skog og mark om du har tilgang til det. Avslutt med Wenche sin resitusjonsøkt. Her kan du spole over oppvarming, for den har du jo allerede tatt ute.

2 smarte tips:

Søk opp timen du ønsker å ta før du går ut. Da slipper du å bruke av treningstiden til å lete i arkivet vårt. Da ligger timen klar og venter på deg til du kommer hjem.

Ta med data/ipad ut. Man kan fint kjøre en økt på verandaen om man har tilgang til internett. Ikke bry deg om naboene, du er sprek og flink!!!

God trening og nyt sommerenJ