Facebook

Energi!

Energi!

                                       ENERGI

Har høstmørket stjålet energien din og du mangler futt til hverdagens utfordringer?

Her kommer noen enkle tips for å øke energinivået!

  • Sørg for å holde blodsukkeret ditt stabilt i løpet av hele dagen. Dette gjør du enkelt ved å spise regelmessig. Ha frukt, noen nøtter og vann i vesken slik at du har tilgang på noe om blodsukkeret faller.
  • Spis god frokost, husk at dette er dagens viktigste måltid. Sliter du med å stå opp om morgenene kan du planlegge frokosten kvelden i forveien. Lag smoothien kvelden før, skjær opp frukt, kok egg og lignende slik at det blir enklere å lage en rask og sunn frokost!
  • Sørg for å få nok søvn. Legg deg til samme tid hver kveld slik at kroppen kommer inn en god rutine. Det hjelper også å stå opp til samme tid hver dag, også i helgen slik at kroppen ikke kommer ut av rutinene!
  • Finn deg en hobby, gjerne noe som gjør at du kommer deg litt ut fra husets fire vegger. Kan du synge i kor, starte en trimgruppe eller kanskje en syforening? Vær sosial, dette hjelper på energinivået!
  • Finn en treningskompis, dette gjør det enklere å følge planen og komme seg på trening selv om du er lite motivert og det er mørk og kaldt ute. Litt selskap hjelper både på motivasjon og gjør treningen mer morsom! Kanskje kan dere prøve en time for 2 på Livegym også!
  • TREN! Trening gir mye energi selv om du bruker opp en del når du trener! Kroppen får mer energi enn du bruker!!! Du har kanskje selv merket at etter trening har du mer energi enn før du startet!? Gode treningsrutiner gir mye energi i hverdagen!

 

Lykke til med treningen og energinivået når høstmørket trenger seg på!:)