På litt grå og regnfulle dager kan det være godt med noe varmt. Og det er lite som varmer så godt innenfra som en rykende varm suppe. Om man tilsetter litt chilli varmer gjerne måltidet litt ekstra også ;)
Ei god suppe kan være både sunn og mettende. Denne suppa er i tillegg rask og enkel å tilberede :)
Ingredienser til 2 personer:
400 g kyllingfilet
Litt olje til steking
1 stort fedd hvitløk
1 rød chilli
1 stor gul løk(eller 2 små)
1 stor gulrot(eller 2 mindre)
4 dl kyllingbuljong
3 dl matfløte
1 skvis sitron/lime
Smak til med salt og pepper
(Event. Godt brød med smør)
Fremgangsmåte:
Finhakk hvitløk og chilli. Kutt løk og gulrot i små biter.
Skjær kyllingfileten i strimler.
Fres grønnsakene i suppekjelen sammen med litt olje.
Hell oppi kyllingbuljong og matfløte og la det småkoke til bitene er møre(ca. 8 min)
Mens suppa småkoker steker du kyllingstrimlene i ei stekepanne sammen med litt olje.
Gjennomstek bitene og la de få en gyllen overflate. Krydre med litt salt og pepper.
Smak til suppa med salt/pepper og evnt. en skvis sitron/lime.
Tilsett så kyllingen i gryta eller anrett suppa i tallerkner og dander kyllingstrimlene på toppen.
Server gjerne suppa sammen med godt brød med smør om du ønsker det :)
NYYYYT :)

